Maktman

Lite info om Maktman :)

Maktman kallas för Maccis så det kommer jag skriva x)

Maccis är 15 år och varmblod. Han är valack. 153 cm mankhöjd. Svart prick på rumpan och två vita fläckar på nosen :P
Nicole (hans ägare) köpte han från slakten. Han har gått på travet men sen så fick han inte tävla mer så då gick han till slakt. Men Nicole köpte han och det är jag glad över :)

(ej min bild)
Han älskar att hoppa och är ganska hyper :P Förut så var han hyper ute och skenade hela tiden men när han flytade till stensunda så blev han lugnare men han har tydligen börjat bocka ibland när man rider inne :( har inte gjort det med mig någon gång.

Jag blev skötare på han för ett år sedan. När Nicole hade APU (eller vad det heter x) ) så tog jag hand om han 5 dagar i veckan :) Kul var det :D Då började jag rida han :P I sommras så skadade han ögot men det är bra nu :)
Sen så flyttade han till Stensunda i upplands väsby. Jag började rida han när jag hade han. Men det är 15 år gräns där D: så jag får inte rida om int någon som är 15 är med "/ Så amanda brukar följa med x) Eller så kommer mamma och pappa :P

Nu tar jag hand om han när Nicole inte kan och så rider jag så fort jag får chansen :)
älskar han <3

// Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0