Heeeeeeeest

Idag så har jag och Amanda tagit sov morgon xD Sen så fixade vi med hagen för bosse skulle gå inne på natten med cashy och cissi kunnde inte stå själv och bla bla. Men Cashy går ute nu, Bosse har sälskap av en unghäst som är halt :P Men nu är stallet färdigt, eller färgen tog slut så det är halv målat xD Nu ska jag berätta lite om min foderhäst Cashy :D
Min foderhäst heter Faj Cashy men kallas Cashy, han fyller år 31 juli och är 27 år. Men han är pigg och glad :) Han är fux med bläs, fläck på mulen och vita saker på benen :P Rasen är arabiskt fullblod xD
Hästen har soleksem så han får gå med flugtäcke på så han ser ut som en påse xD
Jag har haft honom 1 vecka och 2 dagar och jag ska ha han lifstid :D När han kom så fick jag med alla hans saker och det var inte lite saker det xD Men det ska få plats i stallet X) Han står i en hage hos Amanda på Norränge gård men jag ska flytta så fort jag får en stallplats någon annan stanns:P
Han lyssnar jätte bra på mig, han kommer när jag ropar på han (oftast xD), han stannar i boxen om jag säger att han ska göra det mm Han följer även efter mig xD
Och jag älskar min lilla heest för han e beest :D
När han var yngre så ställde ägaren ut honom och han var hingst tills han var 10 år :P Så han kan vara väldigt hingstig ibland xD
Hans föräldrar är:
E, Fadlakh
U, Kalinka
Tror jag fick med der mästa men det e bara att fråga om det är något :P
//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0